ApžvalgosInterviu ir straipsniaiApie Žąsis. Kontaktai.

Pepper Grey: Kaukazo deimantas Klaipėdos šabakštynuose

Pepper Grey, Vingio g. 21, Klaipėda

2017 - 04 - 29
Pastatas tai kaip čia pasakius, nelabai

Kai straipsnis publikuojamas Velykų sekmadienį, reikia kažkuo ypatingu nustebinti. Šį kartą bus lengva, nes veiksmo vieta bus Klaipėda, tiksliau, kraupuoka jos vieta, ir ten atrastas restoranas. Leiskite, aš jums papasakosiu šventinę istoriją.

Darbo laikas

Būnant rašytoju, tenka daug važinėti ir pristatinėti knygas įvairiose Lietuvos vietose. Kas nedirba – tas nevalgo. Kai važiuoju kur nors, klausiu žinančių: kur pavalgyti ir kodėl? Žmonės lengvai pasako, kur pavalgyti. Kodėl ten turėčiau valgyti, sunkiau sužinoti, nes žmonės dažniausiai nežino, kodėl jiems patinka kuris nors restoranas. Lietuvos lankytojų santykis su restoranais yra nesuprastas, tiesiog patinka arba ne. Gerai, kad yra tie, kas paaiškina, kaip čia atsitinka, kodėl vienos vietos yra patrauklios, o kitos – nelabai.

Nuotraukos ant sienų

Į Klaipėdą vėlavome, ir pamatėme, kad sunkiai spėsime išbandyti rekomenduotą restoraną „Pepper Grey“. Reikėjo kažkaip sutaupyti laiko. Padarėme, ko niekada nedarome – privažiuodami prie miesto, paskambinome į restoraną neprisistatę (kad čia nebūtų koks nors ypatingas dėmesys maisto kritikui) ir paklausėme, ar negalėtų jie mums paskaityti valgiaraščio telefonu, priimti užsakymo ir pradėti gaminti maistą, kad, kai atvažiuosime, nebereikėtų daugiau laukti.

Vanduo ant stalo

Restoranas sutiko taip ir padaryti. Kai dėl kliento padaro ką nors tokio išskirtinio ir neįprasto, iškart atvažiuoji su teigiamu įspūdžiu. Čia teigiamam įspūdžiui būtų trukdžiusi miesto aplinka. Vingio gatvė Klaipėdoje yra tokia vieta, kur kas nors retai atvažiuoja. Tie, kam nereikia, neatvažiuoja ten niekada. Plynės, nupiepusios pievelės ir niūrūs daugiabučiai. Jei šis rajonas pradingtų, jį užliejus Baltijos jūrai, niekas jo nepasiilgtų.

Valgiaraštis

Restoranas yra kažkokio visuomeninio pastato pirmame aukšte. Netikėtai erdvus (daugybė vietų viduje ir dar didelė lauko terasa), minimalistinis, su serviravimo staliukais ir sekcijomis prie vienos iš sienų, jis galėtų atrodyti kaip didelio viešbučio pusryčių salė. Ant sienų didžiulės maisto nuotraukos.

Kaukazietiška duona

„Pepper Grey“ yra modernios Kaukazo virtuvės restoranas, bet iš interjero nepasakytum, kad čia kažkas susiję su Kaukazu: jei tai būtų tipinė post-sovietinė gruzinų arba armėnų virtuvės vieta, pasieniais būtų pristatyta molinių ąsočių, kokių nors neva senų paveiksliukų ar nuotraukų su kalnų peizažais ir gal pakabintas koks rankšluostis ar kilimėlis su tautiniais motyvais, arba gal net visas tautinis kostiumas.

Pagrindiniai grilio patiekalai

Čia net valgiaraštis atrodo moderniai (man tokie bloknotai nelabai patinka, jais nepatogu naudotis, bet vis geriau negu oda įrišta didelė knyga), tačiau kam mums valgiaraštis, mes jau užsisakėme maisto telefonu, kaip jūs puikiai prisimenate.

Sriuba ir duona

Svogūnų sriuba (€3) yra labiau prancūzų restoranams įprastas patiekalas. Tradicinių Paryžiaus bistro pasiūlymas. Čia ji buvo su švelniu Kaukazo kalnų žolių prieskoniu, su užuomina apie tą kraštą, ir galutinis produktas buvo neįtikėtinas: tirštas, gausus šilkinių svogūnų, kvepiantis. Dėl tos sriubos važiuočiau ten, pagalvojau, kol neparagavau humuso ir supratau, kad važiuočiau ten ir dėl jo. Mane paprastai labai erzina žmonės, kurie negali sustoti kalbėti apie humusą, patys tik neseniai jį atradę. Bet čia buvo produktas geresnis už bet ką, ką esu ragavęs Artimuosiuose Rytuose ar Kaukaze. Tada paragavau baklažanų tyrės ir pagalvojau, kad ir dėl baklažanų tyrės važiuočiau į šitą restoraną. Viskas buvo subtilu, lengva, žalumynai tiesiog švietė ir buvo beveik permatomi.

Ėriena

Aviena yra Kaukazo džiaugsmas ir gėrio rodiklis. Avienos šašlykas (€12), gabalėliai, išdėlioti ant lėkštės (ne koks nors pakabinamas dekoratyvinės kryždirbystės sumeistrautų kalvių groteskiškas kūrinys, kurį atneša ir padeda ant stalo, kaip absurdišką sodo įrankį tuose „tradiciniuose“ restoranuose), buvo tas momentas, kai aš jau neabejojau, koks bus restorano įvertinimas. Taip būna labai retai, bet šį kartą taip ir atsitiko. Per visus mano apsilankymus Armėnijoje (dešimtis jų), nebuvau tokios puikios avienos valgęs. Taip, aviena buvo tokio gerumo, kad tokios kokybės mėsą gyvenime valgiau gal penkis kartus. Kai paragausite, suprasite, ką aš noriu pasakyti.

Stebuklingoji vištiena

Mano draugė buvo užsisakiusi vištienos, ir, ragaudama avieną iš mano lėkštės, jau gailėjosi pasirinkimo, nes pagalvojo, kad gal čia vištiena bus, kaip dažnai Lietuvoje būna, nuobodžiausias patiekalas iš viso meniu. Tiesiog paskubomis užsisakinėdami telefonu, mes visi padarome keistų sprendimų.

Padažai ir duoniukai

Ne, paprastas vištienos kepsnys, kainavęs tik €6 (taip, dar yra vienaženklių kainų Lietuvoje už pagrindinius patiekalus), buvo tiek fantastiškas, kad buvo sunku suprasti, kaip jie tai sugeba padaryti. Dabar žiūriu į nuotrauką ir matau paprastą vištienos gabaliuką. Nuotrauka neperduoda skonio intensyvumo. Šefas ir savininkas priėjo prie mūsų staliuko, bet aš jo neklausiau, kaip jam pavyksta taip pagaminti vištieną. Tik kramtydami (nes labai skubėjome), lingavome galvas ir kartojome, kaip viskas nuostabu ir modernu ir visiškai, visiškai kitaip, nei galima tikėtis iš armėnų restorano Lietuvoje. Juo labiau Klaipėdoje.

Salotos, gaivios ir lengvos

Šefas sakė, kad ir pats yra nustebęs. „Aš prieš kelias dienas sapnavau, kad pas mane į restoraną ateina Užkalnis“, pasidalino jis savo regėjimais. Neklausiau, kas buvo toliau tame sapne, bet tik pats sau pagalvojau, kad gal viskas baigėsi gerai, jei mūsų dabar neišvijo.

Tortas saulės šviesoje

Pyragas (€3,50) buvo gardintas ir spalvintas žaliąja arbata (japonų papročiu), bet mes jau niekuo nebesistebėjome. Net desertas buvo pora galvų aukštesnis už tai, ką galėtų pasiūlyti visi Lietuvos Kaukazo restoranai, kartu sudėjus. Tai buvo puikus restoranas, tobula patirtis, tobulas atradimas uostamiestyje. Sumokėjome už pietus €29,30.

Sąskaita: nejau tai viskas

Ar tai geriausias Kaukazo restoranas Lietuvoje? Taip, tikrai. Ar vienintelis tikrai modernus Kaukazo restoranas šalyje? Iš tiesų. Ar tai vieta, kurią rekomenduosiu visiems Klaipėdoje 2017 metais? Be jokių abejonių. Įsirašykite šios vietos adresą į navigaciją. Penkios žąsys iš penkių.

Pepper Grey, Vingio g. 21, Klaipėda. Tel. +370 654 27770. Tinklalapis. Facebook profilis.

Nuo pirmadienio iki ketvirtadienio, nuo 11:00 iki 22:00, penktadieniais ir šeštadieniais, nuo 11:00 iki 23:00, sekmadieniais nuo vidurdienio iki 22:00.