ApžvalgosInterviu ir straipsniaiApie Žąsis. Kontaktai.
Atgal

Stebuklai: ne, vis dar nevaldo.

Stebuklai, Gynėjų 14, Vilnius

2012 - 12 - 03

Antras Laukinių Žąsų vizitas po išsamios Alesios Litvinionok apžvalgos, davusios kontraversiškas tris žąsis ir po sukunkuliavusių įniršio masių iš žmonių, artimų restorano savininkams ir darbuotojams. Iš kur žinau? Jūs per kilometrą matotės. Šiame darbe (restoranų rašyme) mes jus jaučiame geriau, nei JAV advokatas, besigainiojantis paskui greitosios pagalbos automobilius, pajunta, kad paslydęs ir nukritęs prekybos centre asmuo, susilaužęs koją, kvepia geru pinigu. Be to, išklausiau ir konfidencialių atsiliepimų iš labai patikimų draugų, kuriais negaliu nepatikėti.

Šį kartą pietūs, nes jeigu restoranas padaro pietus, tai ir vakarienę mokės padaryti.

Vaizdas už langų: langas, tiesą sakant, gražesnis už vaizdą.

Pradžia gera: restorane pilna žmonių, ir tai yra puikus ženklas. Taip daug, kad atsisėdame prie nepatogaus kavos staliuko prie lango (pačių kaltė) – nuo tokio tik kokteilius gerti. Bet čia patys išsirinkom, niekas nekaltas.

Vaizdas už langų čia yra baisus, ir vėl, čia ne restorano kaltė. Siaubinga M.Mažvydo bibliotekos subinė, baisus teismo pastatas, gerai, kad dar kaliūzės nematyti ir mokyklos, bet vaizdas už langų šiaip galėtų atrodyti kaip Šiaurės Korėja, jei ne automobiliai. Todėl geriau žiūrėti vidun.

Duona: puiki, pačių kepta, viena iš tų, kur norisi duoti šešias žąsis iš penkių. Neįtikėtina puikuma. Užtepai: vienas (su duonos trupiniais) yra puikus, antrasis – su moliūgų sėklomis – labai riebus, vos ne lajinis. Ne kiekvienam. Prie tokio norisi degtinės.

Sriuba iš dienos meniu, įkainota juokingais šešiais litais (taip, šešiais litais, kažkas nerealaus) yra kreminė ir puikiai atrodanti. Tiesą sakant, ji atrodo puikiai, kaip iš kulinarinio žurnalo. Skonis gal paprastesnis, negu vaizdas, bet valgytoja sako, kad nuostabi. Burokėliai aukštumoje.

Aš geriu natūralias sultis iš visokių sveikų dalykų, jos žalios, kaip Niujorkas per airių švenčiamą Šv. Patriko dieną arba kaip žalias šviesoforo signalas, kurio ilgai laukęs vairuotojas nebepastebi, ir jam už nugaros pypsi visi kiti vairuotojai. 8 litai ir visai skanu.

Kadangi mano vardas yra Andrius Užkalnis, aš turiu pabandyti Angus jautienos burgerio (35.00 Lt). Tikėjausi, deja, geriau. Mėsa yra kokybiška, jis iškeptas medium – teisingai,  tačiau valgyti nepatogus, estetikos stokoja, o vandeningos daržovės nesukontroliuotos, tiesą sakant, pomidoras bėga taip, kad lenta, ant kurios patiektas burgeris, pasidaro šlapia, kaip Nidos prieplauka per lietų. Rankomis pjaustytos super-storos bulvės, apvirtos ir paskui pakepintos orkaitėje, yra visiškai blankios, joms trūksta skonio ir smagumo, ir paprasčiausios druskos. Neblogas (atrodo, pačių virtas) pomidorų padažas negelbsti. Man jis akivaizdžiai per rūgštus, nors gal toks ir sumanymas. Tai tikrai ne geriausias burgeris Vilniuje. Jis, bijau, nepataikys net į penketuką, o pagal kainą – turėtų.

Mano gyvenimo draugė užsisako salotas iš dienos meniu (15 Lt) – jos šiandien su lėtai virtu liežuviu. Sakykim trumpai: liežuvis vis tiek kietas, o pribarstyti super-estetiški pelenai, arba pelenų išvaizdos milteliai, neprideda nieko. Maža to: jei jau atrodo jie abejotinai, tai ir skonis jų kaip pelenų, neragina skanauti. Primakaluota pipirnių, baltųjų ridikų, kurie kartūs, kaip ir pelenai, ir kombinacijoje su krienų padažu gaunasi niekuo nepateisinamas rezultatas. Salotos atrodo labai sudėtingai, išlaužtai ir komplikuotai, bet svarbu yra skonis, o su juo čia nieko gero.

Kava mums pasirodė nebloga, bet jūs jau jaučiate, kad tai dar ne viskas. Ne viskas. Paprašau sąskaitos-faktūros, ir duodu lapelį su rekvizitais (tokį patį, kaip ir kitiems restoranams). Ten prašoma sąskaitą-faktūrą atsiųsti paštu.

Kaip ir mano geram bičiuliui, kuris išleido ne 76 litus, kaip mes dviese, o kelis šimtus vakarienei, jie sąskaitos faktūros paštu nesiunčia. Jie atsiunčia nuskenuotą, kuri negalioja be čekio originalo, arba siūlo, palaukit ir paklausykit, užsukti ir pasiimti originalą. Taip buvo mano bičiuliui Vytautui, taip dabar atsitiko ir man.

Kartoju: įdėti į voką ir atsiųsti jie negali, nes nemato tai esant reikalingu, ir siūlo klientui užsukti ir pasiimti. Klientas turi viską mesti, važiuoti per Vilnių, sumokėti už parkavimą, ir užsukti pasiimti sąskaitos, nes neturi ką veikti.

Aš turiu restoranui nedidelę pastabą iš savo pusės. Dėl šio išsidirbinėjimo jūs gaunate nebe tris žąsis, kurios priklausytų už tuos pietus, o dvi, nes jūsų elgesys ir požiūris į kliento pageidavimą yra nepateisinamas.

Jei iš jūsų klientai vos retkarčiais paprašo tų faktūrų, neturėtų būti problema jas išsiųsti paštu. Jei tokių prašančių – daug, reiškia, klientui tai svarbu, ir jūs turite tai suprogramuoti savo verslo mechanikoje ir procesuose, kad kliento poreikis būtų patenkintas.

Čia tas pats, kaip su grąža parduotuvėje: jei nuolatos pristingate grąžos, o visi pirkėjai kiša po 200 litų, tai problema ne pirkėjo, o jūsų. Jūs apsunkinate pirkėjui gyvenimą savo kaulijimu „smulkių“. Jūs turite susitvarkyti, kad kiekvienam pirkėjui nuo bet kokio banknoto būtų pakankamai grąžos visada, visais atvejais.

Restoranui Stebuklai paaiškinu mandagiai dėl to pasiūlymo užsukti – nes, matyt, niekas neišaiškino dėl to siūlymo užvažiuoti ir pasiimti sąskaitą.

Jei jūs galvojate apie pajamų srautus, tai jums reikia būtent tų klientų, kurie niekada gyvenime nevažiuos į restoraną sąskaitos kitą dieną, nes jie neturi tam laiko. Jie užsiėmę darbu, kad galėtų uždirbti pakankamai pinigų, kad galėtų lankytis jūsų restorane ir ten išleisti daug pinigų. Jei jūs galvojate apie klientus, kurie tiek nebrangina laiko, kad vilksis pas jus sąskaitos pasiimti, tai greičiau ruoškite akcijinius cepelinus po 3,99 Lt ir kabinkite kaimo gryčią imituojančią iškabą, kur bus žodis „Klėtis“ arba „Svirnas“ – nes jie tik tam cepelinui ir teturės pakankamai lėšų jūsų įsivaizduojama klientūra.

Laukinės Žąsys nebūtų taip prisikabinusios prie tokios mažos aplinkybės, bet, deja, (1) ji yra ne atsitiktinumas, ir (2) jūsų pageidavimas, kad pirkėjas prisiderintų prie jūsų nenoro įdėti sąskaitą į voką ir užklijuoti ženklelį reiškia ir tai, kad jūs galvojate apie save, o ne apie klientą, ir pasiruošę žmones nervinti vaikišku, užsispyrusiu principu „mes sąskaitų nesiunčiame, nes nesiunčiame“.

Laukinėms Žąsims, jums, deja, kitą kartą jau sąskaitos nebereikės siųsti, nes sugrįžti į Stebuklus didelės prasmės nematau.

Stebuklai, Gynėjų g. 14, Vilnius. Tel.: +370 685 85357. TinklalapisFacebook profilis.  

Kasdien nuo 08:00 iki 23:00 (pusryčiai nuo 08:00 – 11:00, pietūs 11:00 – 16:00)



Diskusija
↕ Rodyti visus komentarus (59)
Andrius Užkalnis 2013-06-20 22:43

Jūs? Jūs dar kol kas čia nerašėte.

Agota 2013-10-26 16:40

Stebūklų gerbėjas labai teisingai Miss/Mrs Kristinai apie pranešimą administracijai. Nebent Jūs esate profesionali maisto kritikė, arba pati turite restorraną ir atliekate „market research“. O šiaip eisiu pažiūrėt, kas per reikalas, įdomu palygint su Kinijoje esančiais aukšto lygio restoranais :)

Gugut 2014-05-12 17:24

Vėl su savo „padarik gereu!!!1“ idėjomis.

lina 2014-04-10 13:58

Superinis restoranas su superiniu virtuves sefu!!!!

Diana 2016-05-12 14:45

Esu sužavėta šiuo restoranu, ypač pistacijų desertu. Rekomenduoju visiems, puiki vieta. Aptarnavimas man labai geras.

Parašykite komentarą